BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
hey guys , ily sini !^^ kalaw tak suke boleh tekan x dekad atas tu noh . kalaw suke sila follow sambil senyum dan buad 'peace' . n jangan lupe visit lagi ,have a nice day oukey !

KARAK !




السلام عليكم ,
hai korang , erm ,, seram kan ? takut . btw , nak citer ni . harituu ,, aku lalu karak highway mase otw nak g terengganu . time tu naik bas . rombongan mak aku . then , time tu pkol 3 pagi rasenye . sume org tido . aku je taleh tido . then , kebetulan dok sebelah tingkap . . first aku tataw yg aku lalu tu karak highway , aku ponn relex je le . then , aku ade nmpak satu rumah usang , mmg scary la jugek , . tingkap die terbuka . aku pom pelik . aitt pkl 3 pagi , ade ke org nak bukak tingkap n merenung kat lua ? aku ade nmpak satu bende tu . aku pon tak sure la kat tingkap tu . lepas lalu ruma tu aku ade nmpak signboard tulis KARAK . aku ponn , ingat la pasal citer karak tu .. bulu2 aku sume da naik . terus aku amik selimut . , and smabung tidor . tai mmg scary la ken .,, pkol 3 pagi kot . erm aku rase niy laaa aku pnye pengalaman yg paling takot . mmg takot le . so korangg , kalau nak g tengok citer ni berhati hati la ye . kang korang tak tido mlm pulak(cehh mcm aku dah tegok je padahal tak klua wayang lagi) .
okayyy . so tu jeee pasal pengalaman aku . kalau kome ade pengalaman kt karak niy jgak , leh le share citer kt aku yea.
byebye .

**by nodame cantabile . ;)
KARAKKK HIGHWAYYY!


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

sejarah karak highway ! part 1

السلام عليكم , 
hai , harini saya nak citer pasal karak highway . tatau kenapa , lepas bace pasal history die , rase mcm makin nak tau . tapi sekadar pengetahuan je . tade lebih-2 . so , ini baru part 1 , insyaalah lepas ni ade lagi . tapi ini pon saya copy je dari blog org lain . so enjoy yea . :)




Kala itu hujan renyai-renyai membasahi bumi. Kedinginan malam mulai terasa hingga menusuk ke tulang hitam. Halil melihat jam tangannya. Ah! Sudah lewat jam 12.00 malam. Kalaulah bukan kerana ada hal mustahak, tak kuasa dia meredah laluan Karak Highway tu malam-malam buta. Kalau naik kereta tak apalah juga, ni tunggang motorsikal buruk! Mana tau nasibnya tak baik, motornya tiba-tiba aje buat hal ataupun....?? Siapa yang susah?

Halil tidak sanggup lagi untuk membayangkan segala kemungkinan yang bakal dihadapi. Apatah lagi, bila mengenangkan pelbagai cerita seram mengenai laluan Karak Highway yang pernah didengarinya. Kisah hantu penanggal yang dikatakan suka mengganggu penunggang motorsikal tiba-tiba sahaja bermain di kotak fikirannya.

Beberapa orang pengguna laluan itu pernah terserempak dengan lembaga itu! Saat itu juga Halil mula terasa seperti ada orang membonceng di belakangnya. Serta-merta darahnya menyirap. Halil terus mengamati menerusi cermin sisi motorsikalnya namun dia tidak melihat apa-apa pun melainkan kegelapan. Halil cuba mengawal perasaan cemasnya. Sedaya upaya juga dia cuba menepis perasaan takut dari hati. Halil yakin apa yang dialaminya ada hubungkait dengan permainan syaitan. Halil terus memecut laju motorsikal yang ditungganginya itu. Dia ingin segera sampai ke destinasinya.

Dalam keadaan yang tidak menyenangkan itu sekali lagi Halil mula terasa seperti ada bayang-bayang manusia bergerak di belakangnya. Tanpa berlengah dia terus membaca ayat-ayat suci untuk menghalang niat jahat makhluk halus itu dari terus menganggunya. Namun semakin dibaca, semakin kuat pula terasa debaran di dadanya. Halil dapat merasakan dirinya seperti berada di awang-awangan. Sah! Syaitan itu lebih 'kuat' daripadanya Mungkin juga bacaan ayat sucinya itu tidak berkesan kerana tidak sempurna.

Halil dapat rasakan dia tidak mampu lagi memandu motorsikalnya itu dan terus memberhentikannya secara mengejut. Lebih baik dia tenangkan fikiran daripada terlibat dalam kemalangan. Dia cuba pusatkan fikirannya untuk membaca ayat-ayat suci dengan memejamkan matanya. Namun terasa bacaannya itu memang tidak teratur. Entah macamana pula Halil terbau satu bau yang teramat busuk, seolah terlalu hampir dengan hidungnya. Saat itu juga, Halil seolah ingin menjerit bila dia dapat melihat dengan jelas 'benda' yang berada di depan matanya itu. Hantu penanggal!!!

Dia dapat melihat ada darah keluar membuak-buak bersama ulat dan lelehan lendir daripada tubuh tanpa kepala! Bila dia memandang ke arah 'handle' motorsikalnya, sekali lagi hampir dia pengsan bila mendapati ada satu kepala sedang bertenggek di atas 'handle' tersebut. Paling mengerikan, segala urat dan ususnya itu berlambak di dalam raga motorsikalnya. Halil sudah tidak dapat mengawal perasaan takutnya. Bacaan ayat-ayat suci makin bercelaru. Keimanannya turut tergugat, tapi dia tidak ada pilihan lain selain dari melihatnya. Tidak lama kemudian, tubuh tanpa kepala itutiba-tiba lenyap. Namun kepala itu masih ada di depannya!

Lidah yang terjelir dari mulutnya mengeluarkan cecair putih yang menjijikkan. Lidah itu sekejap terjelir dan bergulung. Dari lubang mata yang terlopong, Halil juga dapat melihat deraian ulat yang jatuh di atas tangki minyaknya. Manakala di lubang telinganya pula keluar lelehan darah dan nanah. Halil menarik nafasnya dalam-dalam.

Meskipun perasaan takutnya itu semakin menebal, namun di dalam hatinya dia tidak putus-putus membaca ayat-ayat suci. Kira-kira 20 minit kemudian bayangan ngeri itu hilang dan seperti ada kuasa ghaib menghisap deraian ulat tadi. Segalanya kembali seperti sediakala. seolah tidak ada apa-apa yang berlaku. Dengan pantas, Halil terus menghidupkan enjin motorsikalnya dan meneruskan perjalanan dengan dada yang masih berdebar-debar. Namun, dia rasa sangat bersyukur kerana selamat sampai ke kampungnya.

Balik ke Kuala Lumpur, Halil terus menceritakan kisahnya disakat hantu penanggal itu kepada teman-teman serumahnya, tetapi ceritanya sia-sia. Mereka hanya menggelengkan kepala dan tertawa kecil seperti tidak percaya. Dia tidak salahkan mereka kerana selama ini dia sendiri tidak percayakan semua itu hinggalah dia sendiri yang terkena. Apapun pengalaman itu tidak akan dilupakan hingga ke akhir hayat


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

Kenapa kita bersin tutop mata ? ==

السلام عليكم ,
hari ni saya nak citer sikiedd . hee~ sila kan membaca .





CUBA tahan mata anda daripada tertutup semasa bersin, sukar bukan? “Biji mata anda tidak mungkin akan terkeluar kalaupun anda bersin terlalu kuat,’’ kata Dr. Brian Smart, Pengerusi Pusat Asma dan Alahan, Kumpulan Perubatan DuPage di Illinois.

Jadi, kalau alasan kita menutup mata tatkala bersin bukanlah untuk menahan mata daripada tersembul keluar, jadi kenapa perlu peduli?

“Sama seperti refleks lutut anda tersentak selepas diketuk perlahan menggunakan tukul perubatan ataupun, tangan anda secara automatik ditarik apabila terkena benda panas, menutup mata semasa bersin merupakan satu tindak balas berkuasa,’’ kata Smart yang juga jurucakap bagi Akademi Asma, Alahan dan Imunologi Amerika.

Satu ‘cerita rakyat’ lain: Kita bersin dengan mata terpejam bagi mengelakkan bendasing yang terbersin keluar daripada memasuki mata anda. Apa pula kata kajian?

“Adalah juga sangat tidak mungkin bahan-bahan di dalam bersin masuk ke dalam mata kita memandangkan ia ‘berjalan’ agak jauh dari mata.

‘‘Oleh itu, pesan saya agar orang ramai menutup mulut setiap kali mereka bersin. Ini akan membantu memperlahan penyebaran penyakit-penyakit berkaitan pernafasan. Lagipun, itu satu adap yang sopan,’’ tambah Smart.

Bagi penganut agama Islam, katakan Alhamdulillah (Segala puji bagi Allah). Gesundheit (semoga dirahmati Tuhan) bagi bukan Muslim.








*nodame cantabile
renung renungkan , dan selamat beramal ! ;D


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

aaa ! scary loll !


mak aihh . gile seram . nak tengok la . tapi takot la pulak .
the best film la aku rase . PENUNGGU ISTANA & SERU . mmg horror movie yg paling serammm .
meremang bulu roma . takut le . berani2 takut juge nak tengok ni . sebb diorng kate citer ni true story .
tapi tak bole lawan penunggu istana la kot . penunggu istana mmg recording . lagi le seramm .
k le saya punn takut nak tulis pnajang2(tade kene mengene) . K kalau korang nak g tengok citer ni jugak ,, ajak la saye ye . bole teman saya .(PEREMPUAN SAHAJA) .eheh . oke le . bye readers tersayang !

*AMARAN ! JAGA-2 . TENGOK SEBELAH ANDA ADE APE ??? JENGJENGJENG !

*by nodame cantabile ! ;D


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

Assalamualaikum alls .

hai . good evening all . saya sayang kamu semua sebab sudi nak bace blog hudoh ni .
btw , saya sedang mencari seorang kaka angkat yg bole mengajar saya tentang tuto tuto yang berguna .
aand dlm masa yg sama boleh mengeratkan pertalian persaudaraan . heee~ and bulan kedua pertama , setiap bulan saya akan topap kakak niy sebanyak rm10 . ( haha budget tak chukop la der) . tapi bulan pertama n kedua ja , pastu saya ta topap da . boleh ke ? ehe tapi kalau ikhlas nak tolong pon boleh juga . heheheh . tak kesah ler . tapi jangan risau , saya hormat kaka sume kalau kaka suke hormat saye^^ . okay la kalau berminat sila add saya dekad fb saya :)http://www.facebook.com/ily.chocolatechip
and kaka2 teersayang bole la IM saye yea . thank u . bye bye kaka n reader sekalian . :)


sayasygkorangsume ! MUAH MUAH !


*by nodame cantabile (moshi mosha)
ilap u . ;D


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

helo .

hye dear readers .
actually lagu iniy (yiruma-river flows in yours) niy lagu yg aq men time consert tahun lepas .
mcm susah kan ? mmg susah la gak . HAHA . berpeluh nak belajar lagu niy .
bile denga lagu niy mcm na nanges kowt .
haha . :) enjoy !


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

ILYSDFM !

hye there !
it's me La dolce sallehah !
heee~ new name ouke ?
hahaxx . oke now let's start . . .

today saye nak bangge diri saye niy sket . naa tunjok bestie-2 sy niyh .
muahahhaxx . jum-2 skodeng . . .


~ouke niy bestie saye yg TERBAIK !~


1,

YAWW iniy die cik syamim mior ~
chun ken ? urm ituu tapayah ckap ! die mmg chun ouke...
matured kan muke die ? hahaxx taw tpe . btw , klaww klua jalen-2 nn die mmg
BESTT SIAK ! die mmg sporting , die pandai bergaye . die ramay org minat .
sbb die chomel ! die kat skola lain sket , die cm slamber je , .
SYAMIM seorang yg superb berpakaian , SUMPAH !
baju-2 die sume branded siak ! dh laa chantek-2 . JELEZ SUMPAHH ! 
eiii , die mmg popular la kat skola . niy bru skola rendah tunggu la msok high school naty .
lagi popular die !
btw , MMG SAYANG DIE KETAD-2 !!muahhhhhh! syg syamim .


:: naa kenal nan die ? visit sini ! mymotomen official facebook !
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000758931563



2. bestie paling chomel n baik sngad-2 !






ouhh nureen chomel mell !
nureen aq sumpah ang mmg cntek , chun , KAYE !
wah3 . haha , aq ske kwnn nan angg , sbb angg baik haty .
haty ang suci murni gilak , suci dari aku ! :D .
ahahaxx . hang seorang yg sporting . best gila klaw jalan2 nan ang . ang jenis yg tak kesah ,
klaww aajak g mne-2 ponn , ang ckp BOLE jer . haha .
beshh kan dpat bestie mcm niy . BTW , aq mmg SYG GILAK-2 KAT ANGG !
syg gilee . ILY ouke . .


naa berkenalan nan budak tomey iniy ?  fb die ! ngeee~
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000625571732

^^by nodame cantabile ! saye cyunx bf n bff saye ! muaaahhh !


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

merindui kamu .

knape miss kmu ?
hurm , tataw lahh . saye sedih tahu taq , setiap kali saye baru naq lepaskan rindu saye ,
awk mesty pergi , tinggalkan sye . n awk suruh saye faham keadaan awk . , awk taq bgi sy pngil awk syg ,
awk taa bgi saye cakap saye miss awk . tapi sy tadelah mrah , cme sentap sket je :') .
saye miss awk giler2 . awk naty saye naa chat nan awk smpay lebam . smpai hilang rse rindu saye inih oke ?
tiap2 hari saye asyik pikir psal awk . kite dok jaoh2 . ssh na jumpe . tapi chat punn sudah memadai . janji saye dapat lepaskan rindu iniyh . :) .awk sehad2 je kat sne kann ? :) . takut klaw2 awk ta sehad , urmm .
wlaupunn asyek gado2 jer , tapi saye tetapp syg awk uke ? awk punn syg sy jgak kenn ? i'll try to understand u oke ? sumppahh mmg saked bile kite tengah miss die gile babeng then die pergi ken ? mmg SAKIT GILE !
tap sy ta kesha un . :) . janji awk still hak saye . bukan hak org lain ataw hak milik kerajaan . taw ? ingad ey awk , sy sygg awk giler2 taw . miss u hubby . :) .
thank u sbb buad saye happy slaluu wlaupunn kadang2 gadoh . :)
saye sygg awk gile2 jngan buad sy nanges lagi oke ?
:) .
syg awk smpai maty . !

<3<3 syg awk oke ? :)


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

KISAH BENAR SERAM SEKSYEN 2 , DEPAN WETWORLD !

hurm takot sebnarnye nak post mende niy .
sbb tataw nape , cm nak menggigil kepale lutot niy .
tapi post jelah . :) . seramm toeee . jage2 taw korng , klaw pengsan time baccce citer niy jangna salah kan aq ,
salahkan penulis niy ;) .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------  



السلام عليكم ,
Inilah gambar rumah hantu tersebut. Sewa sebulan cuma 50 ringgit di seksyen 2. Renung-renungkan dan selamat beramal.

Kepada penulis asal cerita ini...terima kasih la kongsi cerita ni..

Masa di ITM dulu memang kami tahu fasal rumah berhantu ni...sewanya murah, tapi kami tak pernah nampak ada orang sewa rumah tu..lokasinya betul-betul dekat dengan Wet World. Kami selalu berjalan kaki dari seksyen 2, melalui Wet World tersebut. Tapi kami tidak pernah mengetahui ‘kekerasan’ tempat tersebut

Rasanya sampai sekarang pun tak ada orang tinggal..



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



TRUE STORY!!

Huhuhuhu seram juga cerita nih.

9 tahun lepas aku dapat sambung belajar di UiTM Shah Alam. Jadi perkara pertama yang perlu difikirkan adalah tempat tinggal sebab aku tidak dapat hostel. Oleh sebab kerajinan & keprihatinan aku dan kawan-kawan,maka dapatlah kami rumah sewa, berdekatan seksyen 2. Berhampiran dengan Wet World [kalau korang tahu la].

Rumah tu banglo 2 tingkat 4 bilik. 3 bilik dekat atas dan 1 bilik dekat bawah. Kami semua berlapan,kiranya 2 orang untuk 1 bilik lah. Aku ringkaskan sajalah, kami masuk rumah tu dengan perasaan berbelah bahagi; gembira, suka, pelik, rimas, takut semua ada.

Pertama,tuan umah hanya kutip rm50 saja sebagai deposit dan sewa pertama hanya bayar bila masuk bulan kedua kami duduk rumah tu. Kiranya bulan pertama percuma lah....[?]
Kedua,tuan rumah tak bagi kami bawa barang banyak-banyak sebab nanti penat nak angkat balik, terangnya...
Ketiga,pokok ara tepi umah tu sangat besar sampai dahannya boleh masuk tingkap bilik atas.

Malam pertama duduk rumah tu kami tidak tidur sebab sibuk punggah dan kemas barang serta layan serta layan dvd korea. Cerita seramnya berlaku semasa hari kedua. Tak payah nak tunggu malam, siang-siang pun kami dah kena kacau. Azmi "dagu" orang pertama kena.

Masa tu baru pukul 10.30 pagi [anggaran aku la], si Azmi ni bangun nak buang air besar. Jadi dia pergilah bilik air di bawah tu tapi ada orang di dalam [sebab pintu tertutup]. Bilik air atas rosak, tuan umah kata nanti dia akan betulkan. Tunggu punya tunggu, tak keluar-keluar orang dalam tandas tu. Jadi Azmi ni memekik la suruh cepat sikit keluar sebab dia tak tahan. Akibat jeritan si Azmi ni, habis satu rumah bangun pergi tengok apa hal. Yang peliknya, kami berlapan semua ada, habis siapa dlm tandas ni? Pintu tandas berkunci siap ada bunyi orang flush jamban lagi. Dalam ramai-ramai ni,Lan seorang saja yg berani sikit [mungkin fasal dia ni keturunan bugis], dia rentap pintu tandas tu sampai terbuka. Tak ada orang tapi daripada kesan yang ada,pintu tu memang dikunci daripada dalam. Akhirnya Azmi tak jadi berak, mungkin sebab takut.

Malam tu kami kena lagi teruk.

Masa aku nyenyak tidur malam tu tiba-tiba ada orang tarik kedua-dua belah kaki aku sampai aku terjatuh katil. Kepala aku terhentak dulu di lantai! Apa lagi,angin la aku sebab ingat budak-budak nak main-mainkan aku tapi bila bangun tak nampak orang pulak. Yang ada cuma Lan yang tengah membuta dekat katil atas. Aku tak rasa Lan yang buat sebab mesti dia tidur mati. Bila aku keluar bilik, aku dengar budak-budak tengah ketawa. Rupanya diaorang tengah layan dvd dekat hall bawah. Aku pun masuk bilik balik sebab masih bingung tapi baru ak perasan masa aku tengah jengah ke bawah tadi aku perasan Lan ada!! Bukan ke tadi aku nampak dia tengah membuta dalam bilik? Ahh sudah...
Dengan perasaan berani-berani takut aku tengok atas katil Lan ada bonjol bawah selimut,kiranya macam ada orang lah. Aku tarik kain selimut tu and guess what?
ad a batu nisan yang dah retak dan secara automatik bilik aku diselubungi bau hapak dan hanyir yang menusuk.

Masa ni jangan tanya aku lah apa aku buat sebab kalau benda ni jadi dekat korang pun takkan nak tinggal dalam bilik tu lagi betul tak? Aku rasa kaki aku dah tak jejak tanah sebab lari laju sangat. Aku lari keluar bilik tu dan pergi ke hall sebab nak beritahu kawan-kawan aku tapi yang macam haram jadahnya tak ada seorang pun ada dekat hall. Nak tahu man diorang pergi? Semua dah duduk dekat luar rumah! Rupanya awal-awal lagi diorang dah kena kacau. Yang laknatnya, tak ada seorang pun nak kejutkan aku....taik betul diorang ni.

Lepas diorang tenangkan aku, kami berbincang nak buat apa sebab sekarang sudah pukul 3 pagi. Nak minta tolong tok imam,rumah tok imam pun kami tak tahu. Nak minta tolong jiran, kiri kanan rumah kami cina. Akhirnya Salleh ajak lepak restoran Hakim sampai pagi. Bunyinya macam senang tapi masing-masing semua tak pakai baju dan pakai boxer dengan kain pelekat saja. Mahu tak mahu terpaksalah kami masuk rumah tu balik sebab nak ambil seluar, dompet dan kunci motor.

Oleh sebab bilik Bob dan Naim saja yang ada di bawah, maka kami ambil keputusan nak pinjam baju n seluar mereka. Masing-masing takut nak naik tingkat atas. Dompet pun aku tinggal. Masing-masing berpakat guna duit Naim dahulu. Nasib baik kunci motor kami sangkut dekat dinding [tempat penyangkut]. Masa nak keluar dari rumah tu, Wak perasan ada budak perempuan dekat pintu dapur tengah senyum sambil lambai tangan dekat dia. Aku pun terperasan budak tu juga lepas aku tengok muka Wak bertukar pucat lesi. Senyuman budak tu buat aku rasa macam nak terkincit dalam seluar. Kepala lutut aku menggigil sampailah dekat restoran Hakim!

Lepas sampai restoran Hakim, masing-masing sibuk buka cerita termasuk aku sekali lah. Mula-mula Wak cerita, malam tu lebih kurang pukul 12 lebih,dia sibuk download lagu tiba-tiba ada bunyi macam orang baling batu dekat tingkap bilik dia. Bila dia jengah,dia nampak ada seorang perempuan duduk dekat atas pokok kayu ara sebelah rumah tu, pakai baju putih kekuningan dan koyak-koyak dengan rambut panjang. Yang sadisnya,perempuan hodoh tu boleh senyum dekat dia pulak. Wak ni apa lagi terus tutup tingkap dan keluar pergi bilik dia n terus pergi bilik aku lah kononnya. Malangnya, lagi seekor hantu pulak duduk dekat depan pintu bilik dia tapi kali ni hantu budak. Jadi dia ambil keputusan terjun tingkap bilik dia ke bawah. Akibatnya, kaki dia terkehel. Nasib baik tak patah.

Azmi "dagu" pula cerita dia nampak ada budak perempuan lambai tangan dekat dia [yang ini, aku pun kena juga ok]. Aku pasti budak itu bukan manusia sebab dia tak ada kaki! Sam pula cerita dia nampak hantu tu dekat siling umah! Bila buka saja mata, hantu itu betul-betul "eye to eye" dengan dia. Kiranya semua kena kacau lah ni. Dan aku orang akhir sekali cerita. Aku cakap lah dua-dua kaki aku kena tarik masa tidur sampai kepala aku terhentak dekat lantai. Lepas itu aku cakap lah yang aku nampak diorang tengah layan dvd dekat Hall tapi Azmi tiba-tiba menyampuk "Bila masa pulak kami tengok dvd ?". Rupa-rupanya tiada seorang pun yang tengok dvd pagi tersebut! Jadi, siapa yang aku nampak?! Haru betul.....kaki aku yang dari tadi menggigil makin bertambah kuat gigilnya.

Tengah sibuk berborak,aku terbau sesuatu yang kurang enak. Kawan-kawan aku yang lain pun terbau juga. Rupanya Azmi ni tadi dah terkencing dalam seluar sebab takut sangat. Nasib baik malam tu tak ramai sangat orang dekat Restoran Hakim tu. Malu betul! Aku pulak ternampak Sam pakai selipar sebelah lain. Daripada sibuk-sibuk bercerita seram terus jadi cerita kelakar pulak.

Tengah ketawa, baru kami perasan Salleh dengan Naim tak ada bersama kami. Yang ada cuma kami berenam. Aku, Azmi Dagu, Sam banjar,Wak, Bob dengan Lan. Dalam ramai-ramai tu cuma Bob seorang yang bawa HP, jadi kami cuba telefon Naim tapi tak ada orang angkat. Telefon Salleh pula, sama juga tak ada orang angkat. Kemudian Lan ambil HP Bob tu, dia baca apa entah agaknya lepas tu tahu apa jadi? Dengar suara perempuan menggilai! Gila-gila punya ngilai sampai meremang bulu roma aku. Kami berenam terus terdiam. Akhirnya kami sepakat akan tunggu sampai pagi esok baru balik rumah itu semula dan cari Naim dengan Salleh. Lepas dengar suara perempuan menggilai dalam HP tu, tiada seorang pun yang buka mulut sehinggalah subuh!

Pukul 7.30 pagi baru kami blah dari Hakim. Hati aku masih lagi kuat berdebar-debar. Yang lain-lain aku tahulah. Sampai dekat depan rumah, aku tengok pintu rumah dengan pagar terbuka seluas-luasnya. Kalau pencuri masuk ni, memang dia akan kaya sebab laptop, wallet dengan HP kami semua dibiarkan macam itu saja. Bulu tengkuk aku masih lagi meremang. Tak ada seorang pun berani masuk rumah itu dahulu Aku ingat, ada lah 20-30 minit kami duduk tercangak-cangak dekat depan rumah sebab tak berani masuk. Entah macam mana agaknya HP Bob berbunyi.
Hati aku da x sedap. Jangan la kata hantu tu yang telefon masuk umah. Lan angkat. Sebenarnya dalam ramai-ramai, Lan lah yang paling berani tapi kadang-kadang penakut juga lah. Pihak hospital telefon, katanya Naim ada di wad kecemasan hospital Klang. Kemalangan katanya. Pihak hospital kata, ada miss call dari nombor hp Bob, sebab itu dia telefon nombor Bob. Oooo baru aku faham. Yang peliknya Naim kemalangan?

Masing-masing serba salah jadinya. Bingung pun ya juga. Tak tahu sama ada nak melawat Naim di hospital Klang atau cari Salleh yang hilang. Akhirnya kami telefon tuan rumah untuk tengok apa yg patut. Aku dengan Sam pulak pergi hospital Klang tengok keadaan Naim. Kalau memang tenat sangat, aku akan beritahu yang lain suruh datang. Yang lain aku suruh cari Salleh keliling umah, takut-takut dia kena sorok. Kami masing-masing hanya bertawakal. Masa dalam perjalanan ke hospital Klang, aku pun tak tahu Sam pecut sampai berapa tapi hati aku masih lagi kuat mengatakan bahawa perkara ini belum habis lagi.

Sampai hospital,aku terus cari Naim. Sebak sungguh hati aku tengok keadaan Naim yang parah. Kaki dia teruk. Doktor kata kena lenyek dengan kereta atau sesuatu. Kes langgar lari. Naluri aku kuat mengatakan bahawa umur Naim ni tak panjang sebab darah keluar membuak-membuak. Sam tak sanggup tengok, air mata dia berjurai-jurai keluar. Doktor pun cakap Naim ni sudah nyawa-nyawa ikan, tak dapat nak tolong banyak. Aku duduk tepi Naim, dia boleh bercakap lagi tapi sangkut-sangkut. Dia mintak maaf sebab menyusahkan kami. Berulang-ulang kali dia minta maaf tapi aku masih lagi tak dapat tangkap apa yang dia cakap. Akhirnya dia meninggal juga. Aku gagahkan hati aku telefon kawan-kawan yang lain beritahu kematian Naim. Aku tengok Sam terduduk tepi balkoni dengan mata merah sebab nangis banyak sangat. Tak lama lepas itu keluarga Naim datang. Aku tak anggup nak tunggu lagi dan ajak Sam balik Shah Alam.

Sampai dekat rumah, aku tengok ramai gila orang tengah cari Salleh tapi tak jumpa-jumpa. Habis satu umah digeledah. Akhirnya ada orang tua dekat situ minta tolong dengan seorang ustaz. Aku tak ingat apa nama ustaz itu tapi lepas Asar baru kami jumpa Saleeh duduk dekat atas busut belakang rumah. Yang hairannya, sudah 5,6 kali orang cari tapi tak ada pula jumpa dia dekat situ. Tak kisahlah janji dapat jumpa balik Salleh. Kami semua ambil keputusan pindah dari rumah hari itu juga. Kebetulan dekat seksyen 7 [pintu belakang UITM] ada satu rumah untuk disewa, jadi kami pindah situ lah. Barang-barang Naim kami angkut sekali. Terus terang aku cakap, memang aku angin gila tengok muka tuan rumah sebab tak beritahu yang rumah ini "keras".patut lah dia suruh bayar rm50 saja dulu dan tak bagi bawa barang banyak-banyak. Chisss......

Aku demam 3 hari.

Jenazah Naim selamat dikebumikan di Raub,Pahang.

Seminggu lepas Itu,keadaan sudah ok sikit cuma Salleh saja yang sakit-sakit badan. Akhirnya mulut aku tergerak nak tanya Salleh apa yang berlaku sebenarnya sebab sebelum Naim meninggal dia ada cakap dekat aku suruh tanya Salleh satu rahsia. Rupanya masa hari pertama kami masuk rumah tu, Naim dengan Salleh sudah buat hal. Dia cangkul busut dekat belakang rumah tu. Naim pula kuis-kuis dengan kaki dia. Mungkin sebab itu lah kaki dia parah [dalam hati aku lah]. Kemudian Salleh cerita,kn ada malam yg kitorg satu uma kena kacau tu dia dengan Naim pun kena juga. Tapi hantu tu siap kejar diorang sampai dekat jalan. Diorang punya la cuak sampai lari ke tengah jalan. Entah mana datangnya kereta tiba-tiba hentam mereka. Naim tercampak tengah jalan, dia pulak dekat tepi jalan. Datang kereta lain terus lenyek kaki Naim. Lepas tu, Salleh kata dia terus tak sedar apa-apa sampailah kami jumpa dia atas busut tu. Yang peliknya,macam mana dia boleh duduk atas busut sedangkan dia kata dia lari dekat tengah jalan besar? Kenapa Naim seorang yang kena teruk?

Akhirnya aku dapat jawapan sebenar. Tak lama lepas Salleh cerita dengan aku, dia jatuh sakit. Tak tahulah sakit apa tapi 3 bulan kemudian dia meninggal. Keluarga dia sendiri kebingungan sebab doktor pun tak tahu sakit Saalleh. Tapi aku yakin, kes ni ada kaitan dengan busut yang diorang gali tu. Aku dengan geng-geng aku yang lain sempat ziarah arwah Salleh. Paling tak boleh tahan Bob sebab dia roomate dengan Naim. Memang aku tau dia sedih sangat. Yang tak boleh lupa, kami semua menangis masa angkat jenazah Salleh. Rasa sedih sangat masa tu..

Aku, Azmi Dagu, Sam banjar,Wak, Bob dan Lan, semua sekali selamat habiskan pengajian di UITM. Buat Naim dan Salleh, kami tetap akan ingat korang sampai bila-bila. Al- fatihah

Ops..Rumah banglo dekat seksyen 2 itu sampai sekarang ada lagi [agaknya]. Tiap kali aku lalu kawasan situ mesti aku rasa sedih sangat. Lagi satu,masa hari terakhir kami di rumah tu, Wak tertinggal hp dia dekat bilik atas. Jadi pada siapa-siapa yang berani, boleh lah ambil hp tu tapi itu pun kalau korang berani la...nokia 3310...

Kepada penulis asal cerita ini...terima kasih la kongsi cerita ni :)

by nodame cantabile ^^
seramm outt . > < .





thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

ouh . oke .

hurm2 , klauu org dah couple , taa baek ken klaw kite kate buad gmbar mcm niyh kan ?




so let's start . . :)
dulu , die kate maw tunggu aq .
tpi skrng citer lain .
taa keshahh pumm .
huhurmm ,
alasan die , die cakap lame sngadd na tunggu aq .
logic ka ?
haiyoo . ta kesah lahh , sy suda ade my hubby :) .
uke , hope lepashh niy jangan kacaw aq lagihh eyh ?
sudah cukop sakedd hati ,  :D .
from now , saye akan delete gmbar ituu di official facebook saye . http://www.facebook.com/profile.php?id=100000236298447 . my official facebook ily chocolatechip , real fan page . wah .
check it now !
btw , selamad tinggal lahhh lakyy . . :D .
hope u happy always .

^^by nodame cantabile *


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

mrs . lonely .


DEPRESSED !
IHATEMYSELF !!!


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

nothing to say . .

knape aq nanges ?
nape meraung macam org giler niy ?
knape ?
knape ?
bukan ke dulu kaww yg buang die jaoh2 ?
KAN ?!!
tapi skrang knape nanges ? knape sedeyh mcm niy ?
die pumm mesti taa suke tngok kaw nanges cm niy .
dulu die dah tunggu kaww lame . . lame gile . tai skrang , bile die dah ade gf bru . , kaw nanges buad ape ?
DULU die nak kat kawww ! FHM TAK ?!!
tapi skrng niy , sory to say lah . aq rse die akan syg gf die lebihh dri die sygg aq dulu .
KAN ?!
KAN ?!
dah laa , tak larat naa nanges laa weyhh ! saket mate taww tak ?
kaww terime jelaahh , die dh ade yg laen , oke ?
terime jer , , ,
oke yunk ?
anywayy wlaupunn die taken , die tatapp hak milik aq .
TADE SAPEE BULE CURIKKK !!!!!
klaww korng cube naa curii , SIAP KORANG !
grrrrr , ,

ILYSDFM .
!by nodame cantabile!


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

KISAH BENAR SERAM SEKSYEN 2 , DEPAN WETWORLD !

9 tahun lepas aku dpt smbung bljar kt uitm shah alam. So,perkara pertama yg kna fikir ialah aku nk duk mn sbb ak xdpt hostel. Oleh sbb kerajinan & keperihatinan yg ada kt aku n kwn2,maka dpt le aku ngn kwn2 aku umah sewa.....dekat2 area seksyen 2. Berhampiran ngan wet world [kalo korang tau la]. 

Uma tu bunglow 2 tingkat ngan 4 bilik. 3 bilik kt atas n 1 bilik kt bwh. Kitorg semua berlapan,kiranya 2 org utk 1 blk la. Aku ringkaskan je la,kitorg msuk umah tu ngan perasaan berbelah bahagi. best, suke, pelik, rimas, takut semua ada. 

Pertama,tuan umah hanya amik rm50 je sbg deposit n sewa prtama hanya byr bile msuk bln kedua kami duduk uma tu. Kiranya bln prtama ni free la....[?] 
Kedua,tuan umah x bg kitorg bwk brg bnyk2 sbb nnt pnat nk angkat blk katanya... 
Ketiga,pokok ara tepi umah tu bsr sgt smpai dahan dia bleh msuk kt tingkap blk atas. 

Mlm pertama duk uma tu kitorg xtido sbb sibuk punggah n kemas brg+lyan dvd korea . Citer seramnya start ms hari kedua. xpayah nk tunggu mlm,siang2 pon kitorg dah kna kacau. Azmi "dagu" org first kena. 

Ms tu br kol 10.30pg [anggaran aku la], si Azmi ni bgun nk memerut. So dia g la toilet bwh tu tp dlm toilet ada org [sbb pintu tutup]. Toilet atas plak rosak, tuan umah kta nnt dia btulkan. Tunggu punye tunggu, xkuar-kuar org dlm tandas ni. Jd Azmi ni memekik la soh cpt sket kuar sbb dia xtahan. Akibat jeritan c azmi ni, abis satu umah bgun gi tengok peehal. Yg peliknya, kitorg berlapan smua ada, abih tu sape yg kt dlm tandas ni? Pintu toilet lak berkunci siap ada bunyi org flush jamban lg.... Dlm reramai ni,Lan sorg je yg berani sket [mgkin psl dia ni keturunan bugis kot], dia g rentap pintu toilet tu smpai trbukak. Xde org tp dr kesan yg ad,pintu tu mmg dikunci dr dlm. Last2 si azmi xjdk berak...mngkin psl takut kot. 

Mlm tu kitorg kna lg teruk. 

Ms aku nyenyak tdo mlm tu tetiba jek ad org tarik dua2 belah kaki auk sampai jatuh dr katil. Kepala aku terhentak dulu kt lantai!! Ape lg,hangin la aku sbb ingat bdk2 nk wt pedajal kt ak tp bl aku bangun xde org plak. Yg ad cume c Lan yg ngah membuta kt katil atas. Ak x rs Lan yg buat sbb confirm dia tdo mati. Bl ak kuar bilik, ak dgr bdk2 ngah ketawe. Rupenya diorg ngah layan dvd kt hall bwh. Ak pon msuk blk balik sbb still bingung lg tp br ak terperasan ms ak ngah jengah kebawah td ak perasan Lan ada!! Bukan ke td ak nmpk dia ngah membute dlm bilik? Ahh suda... 
Dgn perasaan berani2 takut ak tgok atas katil Lan ada bonjol bwh selimut,kiranya mcm ad org la. Ak tarik kain selimut tu n guess what? ad batu nisan yg da retak2 dn otomatiknya blk ak diselubungi bau hapak+hanyir yg sgt2 kuat. 

Ms ni korg jgn tnya ak la ape aku buat sbb kalo menda ni jdk kt korg pon xkan korg nk stay lg dlm blk tu btol x? Ak rs kaki ak da x jejak tanah da sbb lari laju sgt. Aku lari kuar dr bilik tu & g ke hall sbb nk gtau member2 ak la kononnya tp yg mcm haram jadahnya member ak sorg pon da xde kt hall. Nk tau diorg kt ner? semua da duduk kt luar umah!! Rupanya diorg awal2 lg da kna kacau. Yg lakhanat nye, xde sorg pon kejutkan ak....taik betol diorg ni. 

Lepas diorg tenangkan aku, kitorg decide nk buat ape skang sbb skang ni da pkul 3 pg. Nk mtk tlg tok imam,umah tok imam pon kitorg xtau. Nk mtk tlg jiran, kiri kanan umah kitorg cina. Last2 salleh ajk lepak restoran hakim jek smpai pg. Bunyinya mcm senang tp memasing semua xpakai baju pastu pakai boxer ngan kain pelikat jek. Mau x mau trpaksalah jgk kitorg msuk uma tu balik sbb nk amik suar, wallet n kunci motor. 
Oleh sbb bilik c Bob ngan Naim je yg kt bwh, maka kitorg decide le nk pinjam baju n suar dia. Masing2 tkut nk naik tingkat atas. Wallet pn ak tinggal. Masing2 pakat gn duit naim lu. Nasib baik kunci motor kitorg sangkut kt dinding [tmp penyangkut]. Ms nk kuar dr rumah tu, Wak plak perasan ad bdk pompuan kt pintu dapur ngah senyum sambil babai tgn kt dia. Yg ak plak bole trperasan bdk tu jgk sbb ak tgk muka wak da kejung+pucat lesi. Sekali bdk tu senyum rs mcm nk trkincit dlm suar la... Kepala lutut ak menggigil sampai kt restoran hakim!!!!   


Lepas smp kt restoran hakim tu,memasing sibuk buka cerita trmasuk ngan ak skali la. Memula Wak cerita la,mlm tu lebih kurang kol 12 lebih,dia sibuk download lagu tetiba ad bunyi mcm org baling batu kt tingkap bilik dia. Bl dia jengah,dia nmpk ad sorang pompuan duk kt atas pokok kayu ara sblh umah tu,pakai bju putih + kekuningan+ koyak2+ rambut panjang. Yg sadisnya,pompuan huduh tu boleh senyum kt dia plak. Wak ni ape lg tutup tingkap bilik dia n terus nk kuar g bilik ak la kononnya. Malangnye, lg sekor plak hantu duk kt dpn pintu bilik dia tp kali ni antu budak. So dia amik keputusan terjun dr tingkap bilik dia ke bawah. Akibatnya, kaki dia terkehel. Nasib baik jek xpatah. 

Azmi "dagu" plak cter la yg dia nmpk ad bdk pompuan babai tgn kt dia[yg ni, ak pon kna gak ok]. Ak confirm yg bdk ni bkn manusia sbb ak tgk kaki dia xde!! Sam plak cter dia nmpk hantu tu kt siling umah! Bile buka mate jek, antu tu bebetol "eye to eye" ngan dia. Kiranya memasing semua kena kacau la ni. Dan ak org yg last cerita. 

Ak ckp la yg aku kna tarik dua2 kaki ms tido smp kepala ak terhentak kt lantai. Pastu ak ckp le yg ak nmpk diorg ngah layan dvd kt hall tp c Azmi tetiba nyampuk "bile ms plak kitorg tgk dvd ni?". Rerupanya xde sorg pon yg tgk dvd pg tu!! Dah tu, sape yg ak nmpk? haru betol.....kaki aku yg dr td menggigil makin brtambah kuat menggigil. 

Ngah sibuk2 berborak,aku terbau sesuatu yg kurang enak. member2 ak yg lain pon bau gak. Rupanya si Azmi ni td da terkencing dlm suar sbb takut sgt. Nasib baik mlm tu xramai sgt org kt Restoran Hakim tu. Malu betol. Ak plak bleh ternampak si Sam pakai selipar sebelah lain. Dr sibuk2 cter seram terus jdk cter klakar plak. 

Tengah sibuk2 ketawe, br kitorg perasan yg si Salleh ngan Naim xde ngan kitorg. Yg ad cume kami berenam. Ak, Azmi dagu, Sam banjar,Wak, Bob ngan Lan. Dlm ramai2 tu cuma Bob sorg jek yg bwk hp, so kitorg try call Naim tp xde org angkat. try call Salleh plak, sama gak xde org angkat. Pastu Lan amik hp Bob tu, dia bc apa ntah agaknye pastu dia soh Bob call naim lg skali. Bob call n bukak loud speaker. Korang tau ape jd? ad suare pompuan ngilai. Gila2 punye ngilai la sampai meremang bulu roma aku. Kami berenam terus terdiam. Last2 kitorg sepakat akan tunggu smpai pg esok br blk umah tu semula n cari Naim ngan Salleh. Lepas dgr suare pompuan ngilai kt hp tu, xde sorang pon antara kitorg brckp....smp subuh!! 

Pukul 7.30pg br kitorg blah dr Hakim. Hati aku masih lg kuat berdebar-debar.Yg lelain ak xtau la. Smp kt dpn umah, ak tgk pintu umah ngan gate da trbukak seluas-luas nye. Ni kalo pencurik masuk ni, memang dia kaye sbb laptop,wallet ngan hp kitorg semua tinggal camtu aje. Bulu tengkuk aku masih lg meremang.Xde sape berani msk umah tu dulu...Aku ingat, ada la 20-30 minit kitorg duk tercanggak kt dpn umah sbb xde sape berani masuk. Ntah camne agaknye hp Bob berbunyi. Hati aku da x sedap. Jgn la kate antu tu call kitorg soh msuk umah. Lan yg angkat. Sebenarnya dlm reramai geng ak ni, Lan la yg paling berani tp kekadang dia jd penakut jgk la. Pihak hospital call, katanya Naim ad kt wad emergency hospital klang. Eksiden katanya. Pihak hospital kata, ada miss call dr no.hp Bob ni, tu yg dia call no.hp Bob ni...ooo00 br ak phm. Yg peliknya Naim eksiden? 

Memasing da serba salah jadinya. Bingung pon iye jgk. Xtau samada nk melawat Naim kt hospital klang or cari Salleh yg hilang. Akhirnya kitorg call tuan rmh utk tgk ape yg patut. Ak ngan Sam plak g hospital klang tgk keadaan naim cmne. Kalo mmg tenat sgt, ak inform yg lelain soh dtg la. Yg lain ak soh cari salleh kt keliling umah, takut2 dia kna sorok. Kami masing2 tawakal aje. Ms otw g hspital klang ni, ak xtau la c sam pecut smpai berape tp hati ak masih lg kuat ckp yg hal ni x abis lg. 

Smp hospital,aku terus cr Naim. Sebak betol hati ak tgk Naim serius parah. Kaki dia teruk. Doktor kata kena lenyek ngn keta or something else la. Kes dia ni langgar lari. Naluri ak kuat ckp yg umor Naim ni x panjang sbb darah bnyk gile kuar. Sam plak xsanggup tengok, air mata dia da berjurai-jurai cam air terjun. Doktor pon ckp yg dia ni da nyawa2 ikan,xdpt nk tlg bnyk. Ak duduk kt tepi Naim, dia bole brckp lg tp sangkut2. Dia mntk maap sbb buatkan kitorg jdk susah. Berulang-ulang kali dia mntk maap tp ak msh lg xdpt tangkap ape yg dia ckp ni. Akhirnya dia meninggal gak...Ak gagahkan hati ak tepon kengkawan lain gtau psl Naim da meninggal. Ak tgk Sam da trduduk kt tepi balkoni ngan mata merah sbb nangis bnyk sgt. X lama pastu parrents Naim dtg. Ak x sanggup nk tunggu lg n ajak sam balik shah alam. 

Smpai kt umah, aku tgk ramai gler org ngah cari salleh tp xjumpe. Abis satu umah dia geledah. Lastly,ad org tua kt situ mntk tlg ngan sorang ustaz. Ak tak ingt pe name ustaz tu tp lepas asar br kitorg jumpe salleh duduk kt atas busut blkg umah. Yg herannya, da 5,6 kali org cari tp xde plak jumpe dia kt situ. x kisah la janji jumpe balik salleh ni. Kitorg pnye la suke jumpe c salleh ni blk. Memasing amik keputusan pindah dr umah tu haritu jgk. Kebetulan plak kt sek7 [pintu blkang uitm] ad satu umah utk disewa, kitorg pindah situ la. Brg2 naim kitorg angkut skali. Terus terang ak ckp, mmg ak hangin gile tgk muke tuan umah sbb xgtau yg umah ni "keras".ptut la dia soh byr rm50 jek dl pastu xbg bwk brg bnyk2. Chisss...... 

Aku demam 3 hari. 

Jenazah naim selamat dikebumikan kt Raub,Pahang. 

Seminggu lepas tu,keadaan da ok sket cume salleh jek yg sakit2 bdn. Akhirnya mulut aku trgerak nk tny salleh pe yg brlaku sbnrnye sbb sblm naim meninggal tu dia ada ckp kt aku soh tnya salleh satu rahsia. Rupenya ms hari 1st day kitorg msuk umah tu, Naim ngn salleh da wt hal. Dia g cangkulnya busut kt blkg umah tu. C naim plak boleh kuis2 ngan kaki dia. Mgkin psl tu la kaki dia eksiden kot [dlm hati aku la]. Pastu salleh cter la,kn ada mlm yg kitorg satu uma kna kacau tu dia ngn naim pon kna gak. Tp antu tu siap kejar diorg lg smp kt jln. Diorg punya la cuak smp lari ke tengah jln. Ntah mn dtgnya keta tetiba da hentam diorg. naim trcmpak kt tgh jln, yg dia plak kt tepi. Dtg keta lain terus lenyek kaki naim. Pastu,salleh kata dia terus xsedar pape smpailah kitorg jmpe dia atas busut tu. Yg peliknya,cmne dia boleh duk kt atas busut sedangkan dia kata dia da lari kt tgh jln bsr? Nape naim sorg yg kna teruk sgt tp salleh x? 

Akhirnya aku dpt jawapan sbnr. X lama lpas salleh cter ngn aku, dia jatuh sakit. Xtau la sakit pe tp 3 bln pastu dia meninggal. Famili dia sndiri bingung sbb doktor pon xtau sakit c salleh. Tp ak yakin, kes ni ada kaitan ngn busut yg diorg gi gali tu. Ak ngan geng2 ak yg lain smpat ziarah arwah salleh. Paling xbole tahan Bob sbb dia roomate ngan Naim. Mmg ak tau dia sedih sgt......Yg xbole ak lupe, kitorg semua nangis masa angkat jenazah salleh. Rs sedih sgt ms tu.. 

Aku, Azmi dagu, Sam banjar,Wak, Bob ngan Lan, semua skali slmt abiskan pgajian kt uitm ni. Buat naim ngn salleh, kitorg tetap akn ingat ko smp bebila...al-fatihah ..


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

ILY SAYANGGG !

urmm , harinie tde mood lahh naa tles pnjng2 .
my sygg kene g mrsm , huu~
sedeyh kan ? naty taa ley onn nan die dah . huhu .
syg , npe g jaoh2 ? :)
naty tinggl saye sorng kat sini .
tpe laa , wlaupunn awk jauh , sy tetapp dekadd nan awk .
sygg awk ketad ketad ! Mmuaaahh . :D .
ILYSOMUCH .
iloveyousodamnfuckingmuchh syggg .

mmuah . sygg awk sngad2 .

by nodame cantabile^^ .


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

:'( :'(

knape tiepuu aq ?
aq nyak buad slahh ke ? knape buad mcm niyhh ?
ap salah ak ?
taww taak , ak kat sini asyek mengaangiss je sbb kaw .
sbb kaww tak tegoo ak . . kaww penah taww sume tuh ?
knape buad mcm niyhh .
aq sygg sangt2 dekat kao . tapi kaww taa syg aq . DUlu jer , kaww syg aq . tapi skrang ?
knape ? mane aq nnakk campakk perasaan syg aq niy ? KAT MANE ? !  bile aq dah rase syg tahap gile , kaww buad aq mcm niy . mcm mane dengan perasaan syg yg gile niy ? kalaww aq boleyh buang , aq buang JAOH2 ! tapi susahh sngat . bile aq nak lupekan kaw . aq mesti teringat , kaww dah mkn ke blum . kaww mesti sedeyh klaw aq mintak putushh . tu ygg aq rase . ! TAHUK TAK ?! kalaww btul kaww dah tak syg aq . then kite break je oke . buad pe klaww aq naa raih simpati org yg tanak kapel nan aq ? BUang mase . .
so saye harap awk happy nan org laen . maybe awk rase sy taa buleyh bahgie kan awk . then the best way is break off . oke ? just remember one thing ., Iloveyousodamnfuckingmuch .
ILYSM !

#by nodame cantabile .


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

bercinteitusumpahbosan .

let's start . .
dulu , , kaw kate  . akan phm perasaan aku . tapi sekarang .
LAIN ckp ? huh . bukan suke2 aq taa blas wall kaw . bukan sengaje aq tak online nan kaw .
dah pernah aku ckp dulu kann ? yg ak bizy sket . aku dh ckp dlu , sorry sbb aq taa buleyh slalu layan kaw .
kaw pun ckp takpe . . tak kesah . . TAK KESAH ?! tak kessah ape nye bile tetibe aku bace kaww publish kat facebook katee AKU NI HAMPEHH ?! sbb . aku taa layan kaw . hey . klaw bru 2 hari aku tak onn . , kaww dah bising2 mcmniy , TEROK ! n kaw ade ckp yg aku niy sial . sbb taa blas coment kaw . . problem besar ke . smpai nak publish kat facebook ? kalaww mcm niy punn taa boleyh naa sabaq , cmne nak couple niyh ?
TOLONGLAH . aq taww kaw dah busan sma aku kenn ? DAH busan ken ? Naa breAk ? it;s up to you .
sbb bende kechik mcm niy pomm taa bule sabar . cube katekan aku aa onn smpai seminggu . konferm wall aku ppenohh dengan maki kaw ken ? tolong lahh klaww taa ikhlas sygg aku ., jngan kapel nan aq . aq taa suke mra2 org lah . tmbah lagi laky . . so pandai2 pikir laa . klaw bosan . ckp kat aq . , jngan diam jer . . tapi sebenarnye ari first kapel aku dah nmpak dah kaww mcm taa sygg aku btul2 . . tapy aku mlas jer naa ckp . .
so klaww kaw taa suke n dah bosan nan aku . . break adelah care yg terbaek :) .
THANK UU SO MUCH !!


by nodame cantabile# .
i love the way you lie me hunny .


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

Oh LALLALA !

emah akim ~
die tue due thun je ,
HAHA . suda ade couple , couple die cntek . .
:DD . hanesem ? tak . chomel ? ade skit . :P .
haha . btw aku taa penah jumpe die . HAHA .


haishh dia niy gila keenn ?
tengah mndi pun sempat lagi .
MMG DIE GILA . mcm aku .
HHAHA .
best chat nan die . SPORTING habes !


chunn kan dia ? well , SYAMIM  ahmoii chunn .
AKU SUKE KAW . syamim lagi cntek dri aku , , membuadkan ak rase jeles sngat .
:P . btw dielahhh kawan plingg BESTT aku penah kenal .


*by nodame cantabile .
ILY korang !


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

HAIYOO ! =='

hey , why so tamaktamak syggg ? sume kaww naa yahh . .satu mase dulu , , kaw penah PELAHAP bf aku , Skunk . , Kaww PELAHAP bakal boyfiee aku . . KURENG . then bf ak nan kaww pnyaa dlu , kaww cmpak jaoh2 . then pegi kt yg new , yg hensemm siak . YG AKU SUKE ! WTH ? gedikkk . . jngan tamak la syggss naty menyesal jaa . then yg aku pening nye , cne org yg ak suke tuhh , , suke kat minah niyy ? BENCIII ! ihateumore . . . . . . benci sma kaw ! dh lha dluw kaww sket kan hati aku , skunk lagi laa . . 

ilove u syggg plz jngan pegi dengan pwumpwan ituhh . . (!) . benchi smaa kamuu prumpuann kaki pelahap ! desperate gilaaa kaw ! haha . . 


keep in touchh okeyyhhh . . <3 .
much love . 
by nodame cantabile .
(ily chocolatechip)


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

credit to u huhh ?!

mcm mane ? mcm mane ? perassaan syg aku kat dy ? 

knape bru skrang ? knape tak duluu ? kat mane aku nk cmpak perasaan syg aku kt dy bile dy dh benchi kt aku ? aku geraamm ble dy ckp mcm tuu .. .tapi mcm mane naa buad ? sbb perasaan syg tu sngat tebal smpai marah punn jadi syg ! tapi tu hnye perasaan aku jer . dy taa pernah pikir pasal aku punn ? 

aku syg sngat kt dy . . tapi klaw dy taa suke aku , then for what aku naa syg lebeyh2 kt dy ? WASTING TIME , dy hinaa aku . , tapi nape aku taa marah ? ? KNAPE AKU TAA MRAH ?! ! aku mencube ntok lupakan dy . . tapi SANGAT SUSAH !  first ingatkan dy happy kan aku balek . . mcm seseorng yg pernah happykan aku . tapi dy ta hapykan aku . dy tiepu . lepas ape yg berlaku . , dy dh taa syg sma aku . aku ingat janji dy . dy kate dy akan jage aku . . tapi apekejadahnye menghine aku ? ihate u but iloveu .it;s hard tuu tell ualls bout ma feelings to him . i hope u all understand my feeling . 


one more thing , BIRTHDAY aku . . dy taa ckp happy bufday kt aku punn . that's mean dy dah benchi tahap gaban sma aku . . tapi knape aku taa penah benci dy ? malahan makin sayang ! ! weird . klauu lahh dy boley tauu perasaan aku kt dy ! how's good . taa payah susah2 mcm ni . tapi klau dy taw pun , ingat dy suke kt aku ke  ?! ! DY BENCI KT AKU ! 4 perkataan je dh boleyh buad aku nanges . SEDIH . tu jer yg aku boleyh ckp .mulot aku mcm terkunci . 

"Awk klau awk tauu sy sygg kt awk sngat2 ! jngan tinggalkan sy please ." ilysfdm L*****

**
**
**
**
**
**
**
**
**
**
**
**
**

2 HARI KEMUDIANNYA . . . . 

HEYY ALL . harini aku dh boleyy terime bahawasanya dy dah benci nan akuu .
n aku punn tataw cne perasaan tu tetibe je boleyh hilng . HAHA . perassaan syg aku kt dy dh KOSONG ! 
KOSONG sngat  ! n perasaan yg laen pulakkk ade . AHAH . perasaan sukesukeaku kt laki yg laen yg sememangnye BUKAN die . kakakkaka   . aku happpy sbb dapat lupekan ko , luqman . happy sesangat . sbb aku taww ko bkn ske aku . then buad pe naa terhegeh hegeh ? n maybe lepas niy klauu ko naa kt aku , aku sorry laa sngt2 , sbb aku taa bole terime ko . , uke ? hope u happpy selalu  . :D .  tamo notty2 taw . :)

never say to him "ILY " .
:Dby nodame cantabile .
ILYSFDM .







thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

ilove today .

harinie g jj smbut bufday . , whoaaaa sumpahhh beshh gilaaa lahhh . . kitorng bowling , g cc , jalan2 , tngkap gambaa n the best thing was tengok muvee ! khurafat . best ler juge . . kitorng(aku , mym n nureen) time tu dh takot dah , sebab tade bimbingan orang dewase . . kitorng redahh je lahh . . kitorng dok tengah , tapi barisan depan2 tuu tade org  , baris kitorng punn tade org . .
scary kot . nureen dh terjerit2 ble hantuu muchol . huhh . .thenn kitorng g cc , n bolink . . time tenga jalan naa g bolink , ade sorng mamat ckp kt aku " chntek kain akakk  . " padahal aku rase dy besarr dri aku kot . . haha . then . , kitorng g tempat bebudak pnye mainan   . . bru aku thu best kot kt ctuu , menan dy . . haha . kitorng punn tenga bosan , soobuad jelahh pape . haha . then kitorng g padini , giodano n bnyak lagi lah pnye fitting room .
kitorng berpozing ler dlm uwhh . hahah . . bestt gilakk . lepak2 jupp . time naa blik tuhh . . ade sorng mamat , aku taa nmpak dy , sbb dy tinggi n aku pndang depan jer . aku rse dy tuu bukan lahh bebudak remaje lagi , but mseh mude lgi . . dy petik jari depan aku , aku terkejot gilaaa . then aku elak lah . aku taa sempat tngok mkaa dy . HAHHA . btw aku rse niyy smbutan bufdayy aku pling beshh larh . sbb nan kengkawn kan . so ade laa beberape pict time kitorng kt sne . :)



syamim pilihh ler kasott !



niyy kat vinnci .. dye org naa tngok kasot sngat . haha .


haha kitorng happy !




haihh syamim cm bebudakk ler naa thomas n friends lak . ! wakakakka .



haha asyek gmba dy ajeer .




hahha babybaby , chome kann ?


<3 <3 <3


<3 <3


kt baby room . haha .








we're the gang ! hahah ! rawrrr !



chomel kann ? HAHHA .


ERMMM syamim sentiase comell !



:DDD



haha soryy gmba terbalek ! :P .
dalam fitting room , . :P

inii syamim n nureen yg alwayss chomel n chun jer . . :DD



owner : :PP

ituu sjee dri sy . ini je yg termampuu . .
hahah happy bufdayy to me ! :D . bubyeee :

by nodame cantabile
<3 syamim n nureen . . .


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

Have fun syggss !

12 february . hahaa . THE BEST DAY MAYBE :) .
pape jelha , trus terang , BUFday AK LER ! haishh . semangt niyy . jngan lupe bgi hdiah taww !
february adelha bulan yg bnyak org tersayang pnya bufdday !  HAHA !  abg angkat kuh , KAWAN ? haha . kawan pnye bufday bnyakk  .






wouuuu ak g jj nan syamim ~ celebrate bufday ak ler!
spe blanjer ? HAHA . duet sindiri2 lorhhh . aku , MYM , N NUREEN .
then , incik eman akim kta mao juin . ?
haha . . sbok ja dy tuh . Law dy taww kcik hty dy .



so klauu spe2 naa sent hadiah bufday at aku , juz hantar kt alamat niyh .
17 , LALUAN DESA PUTRA 5 , VILLA MDP :) .  31400 EYPOH PERAK !
ek eleyh ily niy cm ade org naa hntaq . !
okey lha . NA NYANYI NIY .
"HAPPY BUFDAY TO ME , HAPPY BUFDAY TO ME ,, HAPPY BUFDAY TO ME , , HAPPY BUFDAY TO ME ! \"
HAHA sume tepok tngan cpt ! :P .


%by nodame cantabile .
bufday gegirl .


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

baybay DARL !

erm2 , kaka naa blik . abg punn naa blek .
so , taa buleyh la naa tulesh blog lgi . tunggu dye org blek bru buleyh .
sbb klau gne lappy bapak , ssh ar , online gne lappy baapak punn curi2 .
hahah . urm pape jela .

Tujuan sy menulis ini hanye naa mengucapakan selamat tinggal/ goodbye babeyhh .
ape aku merepek niy . yela ., kan taa bule naa buad blog lgi .
HUH I'm gonna mishh u miss.bloggie . . btw , klauu pape naa tnye boleyh tnye kat acc fb sy , @Ily chocolatechip . disitu klauu naa tnye pape juz post kat wall sy yerk . . hahah merepek smpai kelaut dah aku niy ,
:)) . pape je la . so , i'm gonna miss u all . him too . :) . pape punn juzz naa say goodbye n take care , guys . bubye . assalamm .

*by nodame cantabile .
tinkayu . :D .
bubyee dear , hunny . :D


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

Wahhh !


suke sngt . hana tajima . baru je kenal dy . kat youtube . haha . well aku niy ketinggalan zaman sket .
anyway dy cunn sngat .
HANA TAJIMA .
like the way dye pakai tudong n dressup .suke3 . sy mencube untok tiru care dy pkai tudong sket2 . heee~ . sbb cntek cngat2 dy pkai . creative gurl . :)







suke yuna . sbb dy chun . pndai pkai tudong . sweet sngat . baju dy punn cntek2 maa . sy naa blajar guitar sbb naa jadi cm dy lah . :)  sumpah dy chomel bile men guitar . tudong2 dy lagi la ! ! gile aku nengok nyer ! cantek2 siakkk ! terngange je mulot tengok koleksi dye . ! suare dy jngan ckp lahh ! mmg menusok kalbu aku dengo ! sumapahhhh sedap giler ! dah lha cun , pndai men guitar lak tuue . ape ape punn . aku memang love sngat yuna . sape yang tataw ? sume kengkawan aku taww aku fanatik gler psai yuna ! LOVE YUNA !


by nodame cantabile *
yusall ^^ . hana tajima n yuna wanna be :)


thanks for reading . ilove u damn stalkers ! !

COPYRIGHT 2010-2012 . BY SALLEHAHRIZAR